Tutustuminen Banburyyn

Ensimmäinen kosketus kaupunkiin. Saavuin paikallisella bussilla Banburyyn. Bussi asemalla minua tuli vastaan emäntä ja isäntä kenen luokse majoitun 6 viikoksi. Jatkoimme matkaa autolla 5 min. bussiasemalta. Tämän näköiseen taloon menen hetkeksi asumaan. Onneksi minulla on iso vuode jossa mahtuu kunnolla nukkumaan ja huone on muutenkin iso ja tilava.


Jätin tavarat huoneeseen ja lähdin jo katselemaan aluetta ja tietenkin etsimään työharjoittelu paikkaani. Työharjoittelun paikan etsimiseen meni vain pieni hetki, koska minulla oli paikallinen opas mukana. Emäntäni lähti näyttämään minulle reitin harjoittelu paikalleni. Työharjoittelu paikalle oli vain 15.min kävely matka, onneksi matka on lyhyt. Emäntäni jätti minut tutkimaan paikkoja. Jäin paikalliseen ostoskeskukseen katselemaan paikkoja. Ehdin vähän haistella paikan tunnelmaa. Seuraavaksi lähtö takaisin majoitus paikkaan..


                                            Pimeille kujille kävi minun tieni seuraavaksi


No ei nyt sentään. Puiston läpi meni oikoreitti asunnolleni. Viikonloppu meni hujauksessa. Seuraavaksi odottelin jännittyneenä maanantaita jolloin aloitan työharjoitteluni Bootsissa. Maanantai aamu saapuikin jo todella pian. Aamulla menin työharjoitteluuni ja etsin sieltä käsiini myymäläpäällikön joka jo minua odottikin siellä. Minut otettiin hyvin vastaan ja esiteltiin muulle henkilökunnalle. Sain itselleni pienen kaapin mihin voin jättää tavaroitani. Sain ensimmäiseksi tehdä turvallisuus testin tietokoneella. Sen joutuvat tekemään kaikki työntekijät jotka tulevat Bootsille töihin tai työharjoitteluun. Minulla meni tähän testiin kokonainen päivä. Siinä testissä oli kaikki mahdollinen ja mahdoton. Miten kannetaan oikea oppisesti tavaroita, käytetään tikkaita, sähkölaitteita, paloturvallisuutta ja myös opeteltiin kassa koneen käyttöä yms...
                                                Boots täällä vietän seuraavat tulevat viikot.

Mitä kaikkea kuului minun viikkooni. Aluksi minun työaikani on klo:8:30-17. Tähän kuuluu aamulla 15.min(tee tauko), 1h lounas tauko. Olen töissä vain ma-pe ja viikonloput minulla on vapaata. Joka aamu tällä viikolla olen ollut laittamassa tavaroita varastosta paikoilleen. Tavaraa on paljon liikkeessä, koska siellä myydään monenlaisia tuotteita sekä miehille, naisille, että lapsille. Boots on niin kuin meillä sekoitus Tokmannia ja apteekkia. Eli kaikenlaista tavaraa löytyy.
Sen jälkeen kun on tavarat saatu paikoilleen varastosta ja varastoa myös saatu laitettua kuntoon niin jatkan sitten hajuvesi ja kosmetiikka osastolle. Siellä auttelen katsomaan, että on siistiä ja pyyhin huulipunan ja meikkivoiteitten jälkiä mitä asiakkaat jättävät sinne kun katselevat tuotteita. Opastan myös asiakkaita löytämään oikeat tuotteet mitä he etsivät.
Kun olen auttanut asiakkaita niin pääsenkin jo seuraavaan tehtävääni. Rupean tekemään varastojen täydennystä. Eli siirrän tuotteita toiseen paikkaan. Tällä viikolla siirsimme joulutuotteita puoleen hintaan. Joulu tavaraa riitti paljon muutettavaksi toiselle hyllylle.
Tämän jälkeen olikin viimeinen mutta ei vähäisin minne jouduin aina päivän päätteeksi auttamaan. Pääsin työskentelemään apteekin puolelle. Siellä laitoin asiakkaitten nimiä lääkäri rekisteriin josta hän näkee mitä asiakas on hakenut ja paljon lääkettä hän on ostanut. Siinä onneksi oli koko ajan tukena paikallinen myyjä. 
Viikkoni meni todella nopeasti työharjoittelussa. Joka ilta työharjoitteluni jälkeen olen ollut todella väsynyt. Olen käynyt nukkumaan jo klo:22 aikaan. Englannin kielenkäyttö pelkästään vie paljon energiaa ja voimia, mutta kaikesta huolimatta odotan mielenkiinnolla tulevia viikkoja työharjoittelussa. Viikko on ollut antoisa ja työntekijät Bootsissa ovat auttavaisia ja todella ihania. Ihan mahtavaa, että Perholiiketalouden kautta pääsee kokemaan tällaista. Suosittelen lämpimästi kaikille ketkä miettivät lähtöä ulkomaille työharjoitteluun. 

Hyvät lukijani on ollut mukava seurata kuinka paljon teitä kävijöitä käy katsomassa tätä blogiani. Kiitoksia siitä! Jatkan kirjoittamista viikon päästä uudelleen. Terveisiä vaan Banburysta. 
                                               Villasukat pääsivät mukaan tännekin😘


 




Kommentit

  1. Hienoa kun saat niin paljon uusia kokemuksia. Nauti!

    VastaaPoista
  2. Hei Tarja. Kiva lukea blogiasi. Kuulostaa mukavalta harjoittelupaikalta. Tsemppii sinne ja laitahan juttuja lisää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia paljon Maunulan frendi. Kirjoittelen pian uudelleen....

      Poista
  3. Täähän on just niin hyvän kuuloinen juttu. Saat varmasti ison repullisen hyviä kokemuksia. Nauti �� t. Miia ja ukkelit

    VastaaPoista
  4. Hyvä Tarja! Näytä niille!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Elämää Englannissa

Aika menee vauhdilla

Työtä ja seikkailua